18 februari 2012

Vragenvuur (nieuws, 2012)

JAMES PATTERSON: 'IK ZOU MEER MOETEN LACHEN'

De grootste angst van bestsellerschrijver James Patterson (64) is om zijn vrouw Sue te verliezen. Of zijn zoon Jack, die is pas dertien. Kleinzieligheid is een karaktereigenschap die hij verfoeit. En aan zijn verschijning kunnen wel wat kilootjes af. Het zijn ontboezemingen die 's werelds bestverkopende thrillerauteur doet in een vraag-antwoordspel met de Britse krant The Guardian.
Hieronder een verkorte weergave.


- Wat was het gelukkigste moment uit uw leven?
,,De geboorte van mijn zoon Jack.''

- Wat is uw vroegste herinnering?
,,Spelen in de tuin toen ik twee was.''

- Wat is een karaktertrek van u die u het meest verafschuwt?
,,Er zijn wel eens momenten dat ik denk 'Weet u wel ik ben?'. Ik haat dat.''

- En welke karaktertrekken van anderen verfoeit u?
,,Kleinzieligheid.''

- Op welk moment schaamde u zich enorm?
,,Toen de jongen die een prijs won op high school mij passeerde en ik hem ruimte gaf en toen van het podium viel.''

- Wat is uw kostbaarste bezit?
,,De Edgar Award die ik won toen ik 26 was.''

- Waar wordt u ongelukkig van?
,,Van mensen die niet in staat zijn om open te staan voor andere argumenten.''

- Wat is uw meest onaantrekkelijke gewoonte?
,,Ik zou wat vaker moeten lachen. Hoewel ik vaak van binnen moeten lachen.''

- Wat is het ergste wat iemand ooit tegen u heeft gezegd?
,,Ik haat jouw boek en ik heb het niet eens gelezen.''

- Wie zou u graag voor een diner uitnodigen?
,,Bill Clinton en Angela Merkel. En ook Angelina Jolie.''

- Wat beschouwt u als uw grootste prestatie?
,,Op dit moment mijn pogingen om kinderen aan het lezen te krijgen.''

- Hoe zou u het liefst willen worden herinnerd?
,,Als een goede vader, een goede echtgenoot en een goede verhalenverteller.''

(Bron: The Guardian)

Geen opmerkingen: