16 december 2012

Duitse aanval (nieuws, 2012)

VAN DER VLUGT SCHRIJFT OVER BOMBARDEMENT ROTTERDAM

Schrijfster Simone van der Vlugt heeft een historische roman in de planning over de Tweede Wereldoorlog. Dat zei de auteur vandaag in het televisieprogramma 'Kunststof TV'.

Deze week gaat de film 'Het bombardement', over de vernietigende aanval door de Duitsers op Rotterdam in de meidagen van 1940. ,,Ik was wel een beetje boos toen ik hoorde dat deze film eraan kwam'', aldus Van der Vlugt. ,,Ook ik schrijf namelijk over het bombardement. En dan zal ik wel te horen krijgen dat het lijkt alsof ik de film ga na-apen. Maar de film concentreert zich op de Duitse aanval, mijn roman strekt zich uit over de hele Tweede Wereldoorlog.''

Het is niet bekend wanneer Van der Vlugts oorlogsroman zal verschijnen.

Geen opmerkingen: