18 april 2013

Wachten op de invulling (nieuws, 2013)

VAN 'DE AVOND' HEEFT NOG NIEMAND HET PROGRAM

'Van het concert des levens krijgt niemand het program', is een fraaie tegeltjeswijsheid. Je weet nooit wat er staat te gebeuren, is - vrij vertaald - de teneur van de spreuk. Hetzelfde lijkt op te gaan voor de Avond van het Spannende Boek, die op 30 mei in Felix Meritis in Amsterdam wordt georganiseerd. Dat daar de Gouden Strop en de Schaduwprijs worden uitgereikt, dat is bekend. En er staan ook 'grote namen' op het affiche. Maar voor de rest is de invulling van voorheen de Power of Plots nog in nevelen gehuld. En dat terwijl er al vanaf eind februari kaartjes voor het evenement kunnen worden gekocht.

Navraag bij de organisator, de stichting CPNB, helpt ons ook niet veel verder. ,,We weten het nog niet, maar we kijken met spanning uit naar de dag dat het op De Spanningsblog staat'', is de olijke reactie van de boekenpromotor.

Naast de uitreiking van de thrillerprijzen staat volgens de CPNB ook de komst van Charles den Tex, Tomas Ross, René Appel, Loes den Hollander, Nicci French, Monaldi & Sorti en Karin Slaughter vast, allen auteurs van een geschenkboekje van de Maand van het Spannende Boek. Men belooft ook een avond vol film en muziek, maar details zijn onbekend. Ook zal naar verluidt De Literaire Rechtbank weer een oordeel vellen, maar de gedaagde auteur moet bij wijze van spreken nog een 'dagvaarding' ontvangen.

De Nederlandse 'geschenkauteurs' tasten eveneens in het duister over hun rol op de avond. Loes den Hollander, auteur van de novelle 'Nooit alleen': ,,Eerlijk gezegd heb ik zelf ook nog geen programma gezien. Ik weet alleen dat ik zelf word geïnterviewd, zoals dat gebruikelijk is bij de auteur van het geschenkboekje, en ik zal natuurlijk signeren.''

Charles den Tex is evenmin ingelicht: ,,Ik wacht nog op de invulling.'' René Appel: ,,Het enige dat ik weet is dat ik zal meedoen aan de Grote Thriller Quiz, als dat tenminste de juiste naam is. Verder heb ik geen informatie.'' Tomas Ross vindt het nogal 'voorbarig' dat zijn naam is gebruikt. ,,Ik werd gevraagd voor een eventueel dubbelinterview met Charles, maar misschien zit ik in die week wel in Zweden ter voorbereiding van mijn promotour met Maj Sjöwall. Ik heb laten weten dat ik alleen die avond overweeg te komen als ik voor de Strop genomineerd zou zijn. Aangezien ik oprecht meen dat die kans gering is, houd ik dus een fikse slag om de arm.''

1 opmerking:

peter rosendaal zei

haha, heerlijk om olijk gevonden te worden.M'n weekend begint goed!
We weten het natuurlijk wel Peter maar zeggen het lekker niet. Kijken of t dit jaar eerder op je blog staat dan wij t communiceren; Spannend! haha!
groet, peter rosendaal/ cpnb