20 september 2013

Toptitel (nieuws, 2013)

MOSZKOWICZ STORT ZICH OP 'MAFFIAMAAT'

Moszkowicz (l) en Kelder
Ex-advocaat Bram Moszkowicz gaat een thrillertrilogie schrijven. Dat doet hij met zijn goede vriend Leon de Winter, zo heeft hij tegenover het zakenblad Quote bevestigd.

,,Ik ga een thriller schrijven, inderdaad'', aldus Moszkowicz. ,,En dat wordt een drieluik. Het eerste deel doe ik, het tweede deel doet Leon en het derde doen we samen.'' Volgens de RTL-Boulevard-medewerker gaat het om 'legal thrillers'. ,,Het is misschien wat hoogdravend wat ik nu zeg, maar de hoofdrol is voor een advocaat die geen advocaat meer mag zijn, naar het platteland verhuist en een juridisch adviseurschap begint.'' 

Hoewel de held geen Bram of Abraham zal heten, zullen de boeken ongetwijfeld autobiografische tintjes bevatten. ,,Als u de beschrijving ziet, zult u met vele anderen wel aan mij denken.'' De titel van het eerste deel had hij snel bedacht: 'Maffiamaat' of 'Maffiamaatje'. Overigens niet heel erg origineel, want die benaming had de toenmalige Quote-hoofdredacteur Jort Kelder jaren geleden voor Moszkowicz bedacht. In januari 2007 hekelde Kelder in een uitzending van Stand.nl Moszkowicz' vriendschap met Willem Holleeder. De toenmalig raadsman voelde zich in zijn eer aangetast en spande een kort geding tegen Kelder aan. De rechter wees echter alle vorderingen van de advocaat af.

(Bron: Quote

1 opmerking:

Guido Huisintveld zei

Ik vind deze thillertrilogie bij voorbaat al abject en infaam.