22 augustus 2008

Te laat! (nieuws, 2008)

LEZERES DOET TE LANG OVER DAN BROWN

De politie in het Amerikaanse plaatsje Grafton, Wisconsin, heeft een vrouw opgepakt omdat zij twee boeken niet naar de gemeentebibliotheek terug heeft gebracht. Het ging om 'Angels and demons' ('Het Bernini Mysterie') van Dan Brown en 'White Oleander' ('Witte oleander') van Janet Fitch.

De twintigjarige Heide Dalibor had de boete bij de bibliotheek laten oplopen tot dertig dollar (bijna negentien euro). De bibliotheek had haar daarover opgebeld en brieven gestuurd. Uiteindelijk daagde de bieb haar voor de rechtbank. Maar daar kwam ze ook niet opdagen. De politie heeft haar daarop thuis aangehouden en geboeid afgevoerd. Haar moeder betaalde 172 dollar (ruim 107 euro) om haar uit de gevangenis te houden.

Heide Dalibor verklaarde later: ,,Ik dacht: wat kunnen ze me maken? Ze zullen me er niet voor in de gevangenis stoppen. Wat dat betreft, heb ik me vergist'', aldus de vrouw. Nadat Dalibor de boete had betaald, mocht zij naar huis. De boeken wil ze houden: ,,Ik heb immers betaald.''

Het is niet bekend waarom Dalibor zo lang deed over 'Angels and Demons' en 'White Oleander'. Beide boeken staan immers bekend als 'pageturners'....

Geen opmerkingen: