17 april 2009

Affaires (nieuws, 2009)

PIETER ASPE STORT ZICH OP MISSEN

De Vlaamse misdaadauteur Pieter Aspe neemt in zijn komende boek 'Misleid', de wereld van de missverkiezingen op de korrel. Zijn hoofdpersonage, Frederik Bombé, is gebaseerd op Miss Belgian Beauty-organisator Ignace Crombé (foto), die vorig jaar in opspraak kwam omdat hij affaires had met enkele missen en zijn echtgenote in de steek liet voor een van zijn veroveringen.

Aspe verwijst in zijn boeken wel vaker naar de actualiteit of bekende personen. Toch ging hij nog nooit zo ver in zijn parodiën als nu voor 'Misleid'. ,,Het klopt dat het een grote parodie geworden is. Waarom ik voor Crombé gekozen heb? Iedereen voert hem ten tonele, waarom zou ik dan achterblijven'', stelt Aspe in Het Belang van Limburg.

Crombé weet van toeten noch blazen. ,,Ik had er geen idee van dat hij zich voor de protagonist Bombé op mij heeft gericht. Maar dat maakt eigenlijk zeer weinig uit. Of ik het erg vind dat mijn naam opnieuw opduikt? Tuurlijk niet, want ik lees geen boeken.''

De auteur was zelf ooit peetoom van een Miss Belgian Beauty-kandidate. Op 28 april ligt 'Misleid', de 24ste thriller van Aspe, in de winkel.

(Bron: De Standaard, De Morgen)

Geen opmerkingen: