23 juni 2009

Afkicken (nieuws, 2009)

NA 'PROEFVERLOF' VOLGT 'EXPERIMENT'

Jeugdboekenschrijver Joost Heyink, die in 2008 debuteerde met 'Proefverlof', zijn eerste thriller voor volwassenen, heeft zojuist zijn opvolger voltooid. Het boek heet 'Het Experiment' en verschijnt - waarschijnlijk - in november bij uitgeverij Anthos, meldt de auteur op zijn website.

,,Het zweet breekt me regelmatig uit, want ik ben aan het afkicken'', schrijft Heyink. ,,Als ik schrijf, verlang ik naar een schrijfloze periode. Als ik niet schrijf omdat er een boek af is, is er een licht gevoel van schuld en schaamte dat voor onrust zorgt. Het is ook nooit goed...''

Volgens Heyink gaat zijn nieuwe boek over een Amerikaanse organisatie die ook in Nederland trainingen verzorgt (Sygma), waarmee groei en zelfrealisatie wordt beoogd.
Hella, een nuchtere vrouw, raakt verzeild in het web van de ontsporende organisatie. Heyink: ,,Ingrediënten zijn intimidatie, indoctrinatie, vriendschap en verraad, en tenslotte moord.''

Geen opmerkingen: