28 augustus 2009

Ongewone inkijk (nieuws, 2009)

VLAAMSE SENATOR SCHRIJFT POLITIEKE THRILLER

De Vlaamse senator Pol Van Den Driessche (1959) heeft zich op het schrijven van een thriller gestort. Het boek gaat over een moord die gepleegd wordt in de Belgische Senaat in Brussel. Maar de lezer zal ook een soms ongewone inkijk krijgen in de werking van het parlement, zegt de auteur in De Morgen. Het boek wordt in het najaar uitgegeven bij Van Halewyck.

Het idee voor dit boek met als werktitel 'Moord in de Wetstraat' (de Belgische Senaat is aan de Wetstraat - ook wel Rue de la Loi geheten - in Brussel gevestigd) kreeg de senator en ex-journalist na een ontdekkingstocht door het labyrint van gangen en ruimtes in en onder het parlementsgebouw. ,,Een fascinerende ervaring'', zegt Van Den Driessche. ,,Ik vroeg me ook af of er in dat huis al een moord was gebeurd en wat er in dat geval gebeurde of moet gebeuren.'' Moorden zijn er (nog) niet gepleegd, wel heeft iemand de hand aan zichzelf geslagen.

De senator heeft heel wat research verricht. ,,Ik mis het schrijven na een kwart eeuw journalistiek", zegt Van Den Driessche, die onder meer parlementair journalist was bij De Standaard. ,,In mijn vrije tijd lees ik graag Dan Brown, Pieter Aspe en John Grisham. Hoewel ik geenszins de pretentie heb me met hen te meten.''

(Bron: De Morgen)

Geen opmerkingen: