02 april 2010

Teak en kersenhout (nieuws, 2010)

ASPE HOUDT 'OP DRIFT' VOOR GEZIEN

De Vlaamse bestsellerauteur Pieter Aspe is van plan om zijn schip van de hand te doen. Hij kocht de speedboot, 'Op Drift' gedoopt (gelijk de titel van zijn eenentwintigste thriller), anderhalf jaar geleden bij scheepsbouwer Jan Vandamme in Zeebrugge. De boot is een exclusief prototype, uit teak en kersenhout vervaardigd.

,,Alles samen heb ik er een keer of tien mee gevaren. Ik heb er gewoon de tijd niet voor'', vertelt Aspe aan De Standaard. ,,Het is zonde om zo'n prachtboot niet vaker te gebruiken.'' Over de prijs laat hij niets los. ,,Ik hoef er geen winst op te maken, ik verkoop hem voor een heel redelijk bedrag.''

De boot speelde een rolletje in zijn 23ste thriller 'Bankroet'. In het verhaal slaat een verdachte op de vlucht voor de kustwacht. ,,Hij weet te ontkomen omdat zijn boot iets kan wat die van de agenten niet kunnen: hij vaart het strand op'', verklaarde Aspe in oktober 2008 bij de presentatie van Bankroet. ,,Al is dat niet meteen de bedoeling, toch kun je dat met mijn boot echt doen aangezien hij geen schroeven maar straalaandrijving heeft.''

Vanaf volgende maand ligt Aspes nieuwe thriller, 'De vijand', in de boekhandel.

(Bron: De Standaard)

Geen opmerkingen: