04 september 2010

Eindresultaat (nieuws, 2010)

LOES DEN HOLLANDER OP DE PLANKEN

Een van de thrillers van Loes den Hollander krijgt een toneeluitvoering. Het Haarlems Toneelgezelschap brengt vanaf januari 2011 het boek 'Dwaalspoor' als toneelstuk gecombineerd met film. ,,Dat is natuurlijk geweldig'', vertelt de schrijfster in CTR De Polderbode. ,,Het script is geschreven door een oud-journalist van het Haarlems Dagblad. Die heeft dat voortreffelijk gedaan. Ik word ook nauw betrokken bij het stuk. De combinatie van toneel en film maakt het extra spannend. Dat zet de situaties in het verhaal nog beter neer. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.''

'Vluchtgedrag', de achtste literaire thriller van Loes den Hollander ligt sinds vorige week in de winkel. De presentatie was in Primera De Pijp, een boekhandel in Heemstede. ,,Deze komt letterlijk voor in het boek en dan is het leuk om daar ook de presentatie te doen."

'Vluchtgedrag' is een oud manuscript dat helemaal is herschreven door Den Hollander. ,,Het verhaal lag er al, maar over het eindresultaat was ik niet tevreden. Ik had wel een idee welke verhaallijn ik er in moest verwerken en nu is het helemaal af. Heb ik er een goed gevoel bij.''

Ze is veel met lezers in gesprek, vertelt ze. ,,Ik twitter inmiddels ook, heb een Hyves-pagina en via mijn eigen site reageer ik ook altijd op reacties in het gastenboek. Het is een kleine moeite en ik vind het leuk.''

(Bron:CTR De Polderbode)

Geen opmerkingen: