31 januari 2011

Tweets over thrillers (2)


(Onregelmatig verschijnende rubriek over serieuze en minder serieuze tweets van thrillerauteurs. Ditmaal over de coming-out van Gert Jan de Vries als Tess Franke)

Eerdere tweets:

Annet de Jong: Als die Gert-Jan de Vries van NRC echt Tess Franke is, werpt dat een ander licht op zijn recensies van literaire thrillers"


Simone van der Vlugt: Hij kan beter nu onderduiken. Ik dacht toen nog: collega's onderelkaar doen zoiets niet. En dat klopt.


Siska Mulder: Die Tess Franke heeft me ooit gemaild met een huilverhaal: hoe moeilijk 'ze' (hij dus) 't had, ondergedoken en wel. Te erg!


Simone van der Vlugt: Een recensent die zich als vrouwelijke thrillerschrijfster voordoet? Het moet niet gekker worden. Maar het verklaart wel de sneer naar De reünie in 'haar' eerste boek. #achterbaks"


Maandag 31 januari 2011:

Saskia Noort: Facebookvriendin en collega Tess Franke blijkt recensent Gert Jan de Vries... Geeft unheimisch gevoel.


Saskia Noort: @MarijnMarijn we hoeven in ieder geval geen woord meer te geloven van wat hij zegt/schrijft. Deed ik al niet trouwens.


Heleen van der Kemp: Ik heet stiekem Jan-Willem de Wit, heb een snor en gele hazentanden. #TessFranke


Thomas van Aalten: @saskianoort Saskia, als jij nu zou bekennen: 'eigenlijk ben ik Miep Brons'... DAT zou pas unheimisch zijn.


Simone van der Vlugt: Heb net een e-mail gekregen van Gert Jan de Vries waarin hij zijn excuus aanbiedt dat hij onder pseudoniem De reünie afkraakte in zijn boek.


Simon de Waal: @simonevdvlugt Hm... en wat vind je daar dan van?



Simone van der Vlugt:Sorry zeggen is een kunst die weinig mensen beheersen, dus zand erover.


Simone van der Vlugt: Maar ik wil geen slechte recensies meer zien over mijn boeken, Gert Jan! :-)


Simone van der Vlugt: Dit twitter ik trouwens in overleg met GJ. Dat ik straks niet beschuldigd word indiscreet te zijn geweest.


Simone van der Vlugt: RT @simondewaal: en wat vind je daar dan van? <-- Ik haal er mijn schouders over op. Veel invloed op de verkoop van m'n boek had het niet. Simone van der Vlugt: Haha, mijn volgers zijn minder vergevingsgezind. Er bestaat nog iets als vrijheid van meningsuiting, jongens! Collegiaal of niet.


Alex van Galen: Dat ik die Kuijt ooit nog eens aan hogere bezoekersaantallen zou helpen met een column over Tess F. Dat jeukt


Simon de Waal: @simonevdvlugt Nee, niet het noemen in zijn boek. Ik bedoel; wat vind je van zijn excuses die hij je nu maakt...?


Annet de Jong: Goed stuk van @alexvangalen over TessFrankegate! Dat jeukt!


Alex van Galen: Uit de sjagrijnige reactie van Charles den Tex (spanningsblog) maak ik op dat hij zich niet in zijn hemd gezet voelde door De Vries. 1/2


Alex van Galen: Dat kwam alleen zo over. O, en natuutlijk kan ik niet beoordelen of Den Tex sjagrijnig is. 2/2

(wordt vervolgd...)

1 opmerking:

Judith Visser zei

en weten we nu eigenlijk al wie Suzanne Vermeer is?