29 maart 2011

De andere Beatrix (nieuws, 2011)

VAN AMMELROOY SPEELT TITELROL IN ROSS-REEKS

Willeke van Ammelrooy neemt de rol van de koningin op zich in de nieuwe VPRO-serie 'Beatrix, Oranje onder vuur'. Het vierdelige drama is een vervolg op de serie 'Bernhard, Schavuit van Oranje' en gaat over de periode vanaf de Leidse studententijd van Beatrix en vertelt over de diverse crises die zich binnen het koningshuis hebben afgespeeld. Het scenario is van thrillerschrijver Tomas Ross, die ook het script van de Bernhard-serie voor zijn rekening nam.

Van Ammelrooy speelt de vorstin zoals we haar nu kennen. Mara van Vlijmen vertolkt de rol van Beatrix in haar jonge jaren. Eric Schneider en Ellen Vogel zijn opnieuw de oude Bernhard en Juliana.

Van Ammelrooy, die volgende week 67 jaar wordt, verheugt zich op haar rol. ,,Toen ik voor de rol van Beatrix werd gevraagd, zei ik: Wat geweldig, dank u wel. Ik hang nu even op, want ik ga even uit mijn bol.'' De actrice wil het grote publiek inzicht geven in 'de andere Beatrix'. De serie komt in januari volgend jaar op televisie.

(Bron: VPRO)

Geen opmerkingen: