23 november 2012

Van de transfermarkt (nieuws, 2012)

VISSER TUSSEN BLONDJES

De Rotterdamse thrillerschrijfster Judith Visser (1978) is dit jaar nogal beweeglijk op de transfermarkt. Werd in mei bekend dat ze overstapte naar de nieuwe uitgeverij Xander, inmiddels is aan deze samenwerking ook een einde gekomen. De thrillers van Visser zullen voortaan op de markt worden gebracht door uitgeverij Anthos, zo heeft de auteur desgevraagd bevestigd.

Bij Xander verscheen in oktober Vissers thriller 'Zeemansbruid'. Haar eerstvolgende spannende roman, waarvan de titel nog niet bekend is, zal door Anthos in februari 2014 op de markt worden gebracht.

Zei Visser in mei nog over haar verbintenis met de uitgeverij van Sander Knol dat het 'een goede match' is en dat 'het jonge, dynamische karakter' van de uitgever bij haar paste, nu stelt ze dat 'dingen anders lopen dan verwacht'. ,,We bleken er een andere visie op na te houden'', aldus Visser in een reactie. ,,Met Anthos zit ik wel op één lijn en het klikt. Het is voor het eerst in jaren dat ze een Nederlandse auteur toevoegen aan hun fonds. Dat is een fijn teken van vertrouwen in mij. Ik heb er een goed gevoel over.''

De donkerharige Visser stapt over naar een uitgeverij die met name faam heeft verworven door het werk van blonde auteurs, zoals Saskia Noort, Esther Verhoef, Simone van der Vlugt en Elvin Post. Visser piekert er niet over om haar kapsel aan te passen. ,,Geloof het of niet maar mijn eigen haarkleur is blond'', lacht ze. ,,Ik verf het sinds mijn dertiende donker. Maar ik beloof bij deze plechtig dat ik mijn huidige haarkleur zal aanhouden.''

Geen opmerkingen: