10 oktober 2013

Een opwindend leven (nieuws, 2013)

ABC maakt tv-serie van thrillers Chris Ewan  



Chris Ewan
De Amerikaanse tv-zender ABC ontwikkelt een serie gebaseerd op de thrillers van de Britse schrijver Chris Ewan. In zijn Good Thief's Guide-romans schrijft Ewan over de meesterinbreker én misdaadauteur Charlie Howard.

Ewan debuteerde in 2007 met The Good Thief's Guide to Amsterdam, dat een jaar later in Nederlandse vertaling bij uitgeverij Mynx uitkwam onder de titel Nachtdief in Amsterdam. Daarna verschenen delen die zich afspelen in Parijs, Las Vegas, Venetië en Berlijn.

Ewan is uitermate opgetogen over de deal, verklaarde hij tegenover de BBC. 'Er doen niet de minste filmmakers aan mee.' Zo is Hart Hanson, bedenker van de Amerikaanse tv-serie Bones, betrokken bij het project. 
 
Elk Good Thief's Guide-seizoen is evenals de boeken gesitueerd in een andere stad en draait om een perfect lijkende inbraak, die uitmondt in een hoop narigheid voor hoofdpersoon Charlie Howard. In een interview met De Spanningsblog in 2008 zei Ewan over de hoofdpersoon: 'Hij heeft alles wat ik niet heb: een opwindend leven met veel spanning en avontuur. Ik heb het zelf nooit gedaan, maar ik kan me voorstellen dat het nogal een kick geeft om in te breken. Ik ben daar helaas veel te braaf voor.'

(Bron: BBC)

Geen opmerkingen: