12 juni 2016

Uit respect (nieuws, 2016)

LEE CHILD STOPT NIET BIJ NUMMER 21

Goed nieuws voor de fans: de Britse uitgeverij Transworld heeft een contract gesloten met bestsellerauteur Lee Childvoor het leveren van drie thrillers, een verhalenbundel en een novelle met als hoofdpersoon Jack Reacher. In november van dit jaar komt Night School, het eenentwintigste avontuur met de held, op de markt.


Vier jaar geleden suggereerde Lee Child nog dat hij met de Reacher-thrillers zou stoppen na het eenentwintigste deel. Hij zei dat in een interview met Playboy. ‘Ik wilde net zo veel thrillers schrijven als John D. MacDonald deed met zijn Travis McGee-boeken, de beste serie wat mij betreft. Hij schreef er 21, dat aantal wilde ik ook halen, maar uit respect voor MacDonald wilde ik daar niet overheen gaan.’

Dat hij de Reacher-reeks nu voortzet, komt door de lezers, zegt hij. ‘Zij zorgden ervoor dat het Reacher-fenomeen ontstond. En als de lezers meer willen, wie ben ik dan om nee tegen hen te zeggen. Bovendien zijn er nog genoeg verhalen te vertellen.'

(Bron: Hebban.nl)

Geen opmerkingen: